Ποιος είμαι ...

Η φωτογραφία μου
Με αγάπη για την γνώση που δεν προέρχεται μόνο μέσα από τα σχολικά βιβλία και πάθος για μια εκπαίδευση που θα μπορεί να δημιουργεί ερωτήματα στους μαθητές μας ...

ΣΕΙΣΜΟΣ : ΕΝΑ ΦΥΣΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

Από τις : Μαριλένα Καρρά & Μαίρη Κανακάκη

…19 Μαρτίου 2008…

Επιτέλους φεύγουμε…

Η εκδρομή της Ζακύνθου τώρα είναι έτοιμη να υλοποιηθεί. Μετά από πολλή δουλειά, κόπο και μεράκι τα καταφέραμε.

Είχαμε έτοιμη και ολοκληρωμένη την εργασία μας, με θέμα τους Σεισμούς ως φυσικό φαινόμενο και τρόπους προστασίας από αυτό…

Από τον Οκτώβριο και μετά η ομάδα των παιδιών που θα ασχολούνταν με το συγκεκριμένο θέμα ξεκίνησε να δουλεύει χωρισμένη σε 2 ομάδες.

Η ομάδα της τεχνολογίας είχε ως αποκλειστικό σκοπό της να ετοιμάσει τις κατασκευές, τις οποίες και παρουσιάσαμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Λιθακιάς.

Η ομάδα πληροφορικής έψαχνε πληροφορίες για το σεισμό μέσα από διάφορες πηγές στο διαδίκτυο και στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Η προετοιμασία της εργασίας μας κράτησε πολύ καιρό, ώστε στο τέλος να καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε τα απαραίτητα στοιχεία που ήταν απαραίτητα για την υλοποίηση της.

…ένα αντίγραφο ακόμα…και τελειώσαμε…

Μετά από πολλές προσπάθειες το DVD της παρουσίασης είναι έτοιμο με αρκετό υλικό και πολλές επεξηγηματικές φωτογραφίες… μια εργασία πραγματικά αξιόλογη μιας και συνδυάζει εικόνα και ήχο…

Αποφασίσαμε να κάνουμε την εργασία μας σε μορφή βίντεο γιατί την έκανε περισσότερο ενδιαφέρουσα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μας κεντρίσει περισσότερο το ενδιαφέρον.

Περιλάμβανε ένα σωρό από πληροφορίες σχετικά με το θέμα μας (λιθοσφαιρικές πλάκες, τσουνάμι, σεισμογράφοι κλπ) και τα σχέδια των κατασκευών που είχε προετοιμάσει η ομάδα της τεχνολογίας.

Οι κατασκευές που έγιναν ήταν:

ένας πρωτόγονος σεισμογράφος, ένα κινέζικο σεισμοσκόπιο, ένα εκκρεμές Barton, μια προσομοίωση τσουνάμι και σχέδιο των λιθοσφαιρικών πλακών κάτω από το νησί της Κρήτης.

…και το καράβι ξεκινάει…

Ένα αίσθημα χαράς και ανακούφισης ήταν το πρώτο πράγμα που νιώσαμε μιας και η εκδρομή κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της παρουσίασε πολλές δυσκολίες τις οποίες καταφέραμε να ξεπεράσουμε.

Και αυτό επιτεύχθηκε με τη βοήθεια των συνοδών καθηγητών τους οποίους θέλουμε να ευχαριστήσουμε.

Τον κ. Αστρινό Τσουτσουδάκη καθηγητή Φυσικής, τον κ. Σπύρο Γάλλο καθηγητή Φυσικής Αγωγής και τον κ. Μανόλη Σημαντήρα καθηγητή Τεχνολογίας.

…20 Μαρτίου 2008…

Φτάσαμε στον Πειραιά και ήμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε για Κυλλήνη.
Το ταξίδι έγινε με τρεις ενδιάμεσες στάσεις: στον Ισθμό της Κορίνθου, στη γέφυρα Ρίου- Αντίρριου και στην Αρχαία Ολυμπία, στην οποία και περιηγηθήκαμε στο χώρο και επισκεφτήκαμε το μουσείο της.

Ήρθαμε σε επαφή με τον Αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό και νιώσαμε ιδιαίτερη συγκίνηση αλλά και την σημασία της προστασίας αυτού του ιερού χώρου.

Φτάνοντας στην Κυλλήνη κατά το μεσημεράκι παίρνουμε το καράβι για Ζάκυνθο.

Νωρίς το απόγευμα, μετά από περίπου μιάμιση ώρα ταξιδιού αποβιβαζόμαστε στο λιμάνι της Ζακύνθου και ξεκινάμε για την εστία του Κέντρου, στο οποίο φιλοξενηθήκαμε τις 3 μέρες που μείναμε.

Η πρώτη επαφή μας με τους ανθρώπους του νησιού, του Κέντρου αλλά και με την ίδια τη Ζάκυνθο μας άφησε εντυπωσιασμένους και έτοιμους για δουλειά, ώστε να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα που συμμετείχαμε.

…21 Μαρτίου 2008…

Η βασικότερη μέρα της εκπαίδευσης που περιλάμβανε επίσκεψη στο ΚΠΕ Λιθακιάς με σχετικές ενημερώσεις γύρω από το θέμα των σεισμών, αλλά και των ιστορικών και γεωγραφικών στοιχειών για το νησί της Ζακύνθου.

Μετά επισκεφτήκαμε σημαντικά ρήγματα της Ζακύνθου, όπως αυτό που βρίσκεται στην παραλία του Ναυαγίου και εκείνο στην παραλία του Μακρύ γιαλού.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας η ενημέρωση συνεχίστηκε και παρουσιάσαμε την εργασία που είχαμε προετοιμάσει σε συνάρτηση με τα πειράματα που κάναμε, για την κατανόηση του συντονισμού, του τρόπου μέτρησης του φαινομένου, του τσουνάμι και της κίνησης των λιθοσφαιρικών πλακών κάτω από την Κρήτη.

…22 Μαρτίου 2008…

Με τη ξενάγηση ενός εκπαιδευτικού από το Κέντρο επισκεφτήκαμε σημαντικά σημεία της πόλης της Ζακύνθου. Ξεκινήσαμε από την Μητρόπολη της πόλης, τον Άγιο Διονύσιο. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον λόφο της Μπόχαλης και το Μεταβυζαντινό μουσείο.

Τέλος, ενημερωθήκαμε για την παρασκευή μαντολάτου και παστελιού που αποτελούν παραδοσιακά προϊόντα του νησιού και μέχρι το μεσημέρι της ίδιας ημέρας απολαύσαμε μια βόλτα στο κέντρο της πόλης.

…23 Μαρτίου 2008…

Η μέρα της επιστροφής στην Κρήτη…

Η μέρα αυτή περιλάμβανε την τελευταία μας συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ στην οποία μιλήσαμε για τις εντυπώσεις μας σχετικά με το νησί και το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε.

Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε για Αθήνα που θα παίρναμε το καράβι για Ηράκλειο. Το τέλος της εκδρομής σηματοδοτήθηκε από την επίσκεψη μας στο Allou Fun Park.

Τελειώνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή του σχολείου μας κ. Γεωργαλή Γεώργιο για τη στήριξη και την οικονομική βοήθεια που μας παρείχε, ώστε να αγοραστούν τα απαραίτητα εργαλεία για τις κατασκευές που φτιάξαμε.