Ποιος είμαι ...

Η φωτογραφία μου
Με αγάπη για την γνώση που δεν προέρχεται μόνο μέσα από τα σχολικά βιβλία και πάθος για μια εκπαίδευση που θα μπορεί να δημιουργεί ερωτήματα στους μαθητές μας ...

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ: Αμέσως επιτυχία για το θερινό σχολείο ( Της Ελίνας Φαρσάρη για την εφημερίδα Η ΤΟΛΜΗ )



Αρκούσε μία προχωρημένη ιδέα στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου και το θερινό σχολείο για προχωρημένα μαθήματα θετικών επιστημών, έγινε φέτος πραγματικότητα. Με πενιχρά μέσα και κυρίως με τη σφοδρή επιθυμία των καθηγητών του σχολείου, των σχολικών συμβούλων του νομού αλλά και πανεπιστημιακών που αποδέχθηκαν την πρόσκληση για τα συγκεκριμένα μαθήματα το θερινό σχολείο, εν τη γενέσει του, έγινε και θεσμός.


Η διεύθυνση του Πειραματικού Γυμνάσιου, μετά τη μεγάλη απήχηση και τη συμμετοχή περισσότερων από 150 μαθητών απ' όλο το Νομό Ηρακλείου, υπόσχεται να διοργανώσει και του χρόνου ανάλογο πρόγραμμα, εμπλουτίζοντάς το μάλιστα με προχωρημένα μαθήματα και για τις θεωρητικές επιστήμες.
Οι ενδιαφέρουσες εισηγήσεις στα προχωρημένα μαθήματα θετικών επιστημών, καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ήταν ιδιαίτερα ελκυστικές για τους μαθητές, αφού προσέγγιζαν με ιδιαίτερο τρόπο, ζητήματα στη Χημεία, τη Φυσική και τα Μαθηματικά, που για πρώτη φορά άκουγαν μέσα σε ένα σχολικό αμφιθέατρο.
Η εβδομάδα θετικών επιστημών ξεκίνησε στις 21 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Δευτέρα 28 Ιουνίου, με την τελετή λήξης των εργασιών του θερινού σχολείου και την απονομή των βεβαιώσεων παρακολούθησης στους μαθητές.
Έχουν προγραμματιστεί ακόμα επισκέψεις των συμμετεχόντων μαθητών στο Ιδρυμα Τεχνολογίας και Ερευνας αλλά και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

 «Είχαμε απήχηση και εκτός Κρήτης»
Η λειτουργία του θερινού σχολείου στο Πειραματικό Γυμνάσιο, σύμφωνα με το μαθηματικό του σχολείου και πρόεδρο του παραρτήματος Ηρακλείου της Μαθηματικής Εταιρίας, Ανδρέα Βαρβεράκη, κινήθηκε στα πρότυπα των δύο θερινών σχολείων που λειτουργεί η ΕΜΕ στην Πιερία και τη Νάουσα. Μαθητές απ' όλη την Ελλάδα για μία εβδομάδα παρακολουθούν καθημερινά 5ώρα μαθήματα Μαθηματικών, διαμένουν σε ξενοδοχείο και τις υπόλοιπες ώρες τους ασχολούνται με επιμορφωτικές επισκέψεις και αθλοπαιδιές.
«Αυτή τη μορφή θερινού σχολείου» λέει ο κ. Βαρβεράκης «επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε και στην Κρήτη. Με την πρωτοβουλία του Πειραματικού Γυμνασίου, επιχειρούμε να κάνουμε ένα πείραμα προς την κατεύθυνση του θερινού σχολείου». Παρά το γεγονός ότι οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν ήδη ξεκινήσει και οι μαθητές είναι κουρασμένοι από τη μεγάλη εξεταστική περίοδο που προηγήθηκε, η συμμετοχή των περίπου 150 μαθητών απ' όλο το νομό ήταν εντυπωσιακή. Σύμφωνα με τον κ. Βαρβεράκη, υπήρξε εκδήλωση ενδιαφέροντος και για μαθητές εκτός Κρήτης. Το γεγονός, αν και δεν κατέστη εφικτό τελικά να επισκεφθούν το Ηράκλειο, δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις, ώστε ο θεσμός του θερινού σχολείου να επεκταθεί. «Για να γίνει αυτό» τονίζει ο εκπαιδευτικός «απαιτείται η συνδρομή όλων των εμπλεκομένων φορέων. Η ζήτηση υπάρχει και είναι δεδομένη, οι προθέσεις υπάρχουν, άρα η υλοποίηση του στόχου δεν φαίνεται να είναι μακριά». Ολοι οι καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του θερινού σχολείου διδάσκουν «για το μεράκι τους» όπως λέει ο κ. Βαρβεράκης «γιατί αν δεν ενδιαφερθείς εσύ ο ίδιος ως εκπαιδευτικός δεν θα υπάρξει ενδιαφέρον και από τα παιδιά». Οι μαθητές συμμετέχουν με μεγάλη ευχαρίστηση στο θερινό σχολείο και για το λόγο αυτό τα μαθήματα γίνονται με ένα τρόπο ελκυστικό και ιδιαίτερο που να μη θυμίζει τη σχολική τάξη. Στο τέλος της διοργάνωσης, θα υπάρξει και διαγωνισμός, μέσω του οποίου θα επιλεγεί ο μαθητής εκείνος που έχει ιδιαίτερο ταλέντο στις θετικές επιστήμες.
Ανδρέας Βαρβεράκης
Μαθηματικός 


«Θα επανέλθουμε του χρόνου»
Η ιδέα για τη διοργάνωση του θερινού σχολείου γεννήθηκε στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου και σήμερα ο διευθυντής του, ο κ. Μανόλης Σμαργιανάκης, αισθάνεται δικαιωμένος, για την πρωτοβουλία που πήρε «σάρκα και οστά» και στέφθηκε με επιτυχία. Μιλώντας στην «Τ» επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Ηταν αρκετή μόνο μία σκέψη για το θερινό σχολείο. Πάντα ως εκπαιδευτικοί ενδιαφερόμαστε για τον αδύνατο μαθητή και πώς θα τον βοηθήσουμε. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τον καλό μαθητή και το μαθητή που έχει ταλέντα. Αυτό και μόνο με έκανε να ασχοληθώ με τα ταλαντούχα παιδιά, αφού εδώ στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο, έχουμε πραγματικά ταλαντούχα παιδιά. Και τα ταλέντα αυτά οφείλουμε να τα καλλιεργήσουμε». Σε πρώτη φάση, δημιουργήθηκε η εβδομάδα του θερινού σχολείου για τις θετικές επιστήμες και σύμφωνα με τον κ. Σμαργιανάκη η πρωτοβουλία αυτή θα συνεχιστεί και του χρόνου και μάλιστα θα επεκταθεί και για τα παιδιά που ενδιαφέρονται και έχουν ταλέντο στις ανθρωπιστικές σπουδές. «Στόχος μας είναι να μην αποκλείσουμε κανένα» λέει ο διευθυντής του Πειραματικού Γυμνασίου. «Το θερινό σχολείο απευθύνεται ακόμη και στους μαθητές του 14, που έχουν έφεση στις θετικές επιστήμες αλλά μέχρι τώρα δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να την αξιοποιήσουν. Μοναδική προϋπόθεση είναι οι μαθητές να έχουν όρεξη γι' αυτό που κάνουν. Γι' αυτό θα επανέλθουμε και του χρόνου, μετά τη φετινή αθρόα συμμετοχή και με τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Προσπαθούμε πάντα να καινοτομούμε και να καλλιεργούμε την ευγενή άμιλλα».
Μανόλης Σμαργιανάκης
Διευθυντής Πειραματικού Γυμνασίου


Επιστρατεύτηκαν για μάθημα πανεπιστημιακοί και σχολικοί σύμβουλοι
Για τις ανάγκες των προχωρημένων μαθημάτων του θερινού σχολείου του Πειραματικού Γυμνασίου, επιστρατεύτηκαν πανεπιστημιακοί καθηγητές και σχολικοί σύμβουλοι.
Κατά τις χθεσινές συνεδρίες ένα πρωτοποριακό μάθημα Φυσικής δίδαξε στους περίπου 150 μαθητές ο πρόεδρος του τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου Κρήτης Ηλίας Περάκης. «Στο Πειραματικό Σχολείο» μας λέει χαρακτηριστικά «είχαμε μία πολύ καλή εμπειρία από τον περασμένο Νοέμβριο. Στο πλαίσιο εκδηλώσεων του τμήματός μας, φέραμε εδώ στο σχολείο τον κ. Φούλερ, επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου του Στάντφορντ, ο οποίος είχε κάνει μία πολύ επιτυχημένη διαδραστική ομιλία, που στην ουσία τα παιδιά συντόνιζαν τη διαδικασία». Κάτι ανάλογο επιχειρήθηκε και χθες, αφού στόχος ήταν να αναλυθεί όλη η φυσική, μέσα σε δύο διδακτικές ώρες. Οι μαθητές που παρακολούθησαν το μάθημα του κ. Περάκη ήταν εφοδιασμένοι με τέσσερις κάρτες, με τα γράμματα Α, Β, Γ και Δ. Από τον πρόεδρο του ΤΕΤΥ διατυπώνονταν ερωτήματα πάνω στη Φυσική και οι μαθητές καλούνταν με τη χρήση των καρτών τους να υποδείξουν αν συμφωνούν ή όχι με το ερώτημα που είχε τεθεί. «Στην ουσία» υπογράμμισε ο κ. Περάκης, «το μάθημα αυτό δεν το διδάσκω εγώ αλλά τα ίδια τα παιδιά, που συμμετέχουν ενεργά».
Η συμμετοχή των παιδιών στο πρώτο εγχείρημα του θερινού σχολείου, γεννά την εντύπωση ότι η Κρήτη διαθέτει ταλέντα στις θετικές επιστήμες. Οπως υπογραμμίζει ο κ. Περάκης, νέοι άνθρωποι με έφεση ή ταλέντο στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο υπάρχουν παντού, όπως υπάρχουν και στην Κρήτη. Ομως, η οικονομική κρίση που βιώνουμε θα αποτελέσει στην ουσία το όχημα για να αναδειχθούν ακόμη περισσότερα ταλέντα στις θετικές επιστήμες και σε τοπικό επίπεδο. «Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσει κανείς από την κρίση» λέει ο πανεπιστημιακός «είναι η γνώση. Μόνο μέσα από τη γνώση μπορείς να εξελιχθείς και να φθάσεις στην ανάπτυξη. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, πιστεύω ότι ολοένα και περισσότερα παιδιά - ταλέντα, θα στραφούν στην αναζήτηση της γνώσης».
Ηλίας Περάκης
Πρόεδρος ΤΕΤΥ


Θεσμός
Απόλυτα ικανοποιημένος από την πορεία του εγχειρήματος, δήλωσε ο ένας από τους δύο σχολικού συμβούλους Μαθηματικών του Νομού Ηρακλείου ο κ. Ιωάννης Κανέλλος.
«Η συμμετοχή μου στο θερινό σχολείο» λέει μιλώντας στην «Τ», «δεν έγινε για να εντοπιστούν ταλέντα στις θετικές επιστήμες. Θέλουμε να βρούμε παιδιά που εξακολουθούν να έχουν ιδανικά και αξίες, που δεν τα ενδιαφέρει απλά το μεσημεριανό κουτσομπολιό και να τους δώσουμε κάποιες αφορμές για να προχωρήσουν ακόμη παραπέρα. Ασφαλώς ανάμεσα σ' αυτά έχουμε και ταλέντα. Η συμμετοχή των μαθητών είναι εξαιρετικά ικανοποιητική, ακόμη και ανέλπιστη για μας. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε πια την υποχρέωση να το διοργανώνουμε κάθε χρόνο». Ο κ. Κανέλλος, αποκαλύπτει ότι οι πρώτες συζητήσεις για τη συγκεκριμένη διοργάνωση έγιναν πέρυσι αλλά υπήρχαν πολλά προβλήματα. Στόχος πάντως είναι να βρεθούν χορηγοί και να ενδιαφερθούν ακόμη και οι σύλλογοι γονέων, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις εκείνες για να προσελκύσει το θερινό σχολείο, μαθητές και από την υπόλοιπη Ελλάδα. Οσο για το πόσο δύσκολα είναι τα μαθήματα του θερινού σχολείου, ο κ. Κανέλλος υπογραμμίζει «το απαιτητικό μάθημα, έχει να κάνει και με το πώς σχεδιάζεις την όλη διαδικασία. Μπορείς να πεις πράγματα που δεν τα καταλαβαίνει κανείς, αλλά τότε δεν θα είχε και νόημα το θερινό σχολείο. Ετσι, έχουμε κατανοητά Μαθηματικά, πολύ προσβάσιμα, με στόχο να αναπτύξουμε την κριτική σκέψη των παιδιών».






Δεν υπάρχουν σχόλια: