Ποιος είμαι ...

Η φωτογραφία μου
Με αγάπη για την γνώση που δεν προέρχεται μόνο μέσα από τα σχολικά βιβλία και πάθος για μια εκπαίδευση που θα μπορεί να δημιουργεί ερωτήματα στους μαθητές μας ...

Από την στήλη της ΕΛΜΕ στην εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ


" Δεν πρέπει μόνο να διδάσκουμε τα παιδιά αλλά και να τα αφήνουμε να μαθαίνουν από μόνα τους "
( Ernest Dimnet, Γάλλος συγγραφέας,1866-1954 )

Βασισμένη στην παραπάνω άποψη σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε η εργασία των μαθητών του Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου Ηρακλείου με εθελοντική συμμετοχή τόσο αυτών όσο και των καθηγητών τους, εκτός ωρών διδασκαλίας και μάλιστα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με θέμα :

Η Ηλεκτρομαγνητική Ρύπανση και οι πιθανές βλαπτικές επιδράσεις της στον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Οι μαθητές σε ρόλο μικρών ερευνητών και με την συνεχή συνεργασία και υποστήριξη της Νευροχειρουργικής Κλινικής του ΠαΓΝΗ που αποδέχθηκε το αίτημα τους, χρησιμοποίησαν κατάλληλες συσκευές και πραγματοποίησαν μετρήσεις της ακτινοβολίας που εκπέμπουν οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές που χρησιμοποιούν καθημερινά τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στα σπίτια τους.

Ακόμα επισκέφτηκαν γνωστό κατάστημα ηλεκτρικών ειδών της πόλης μας που τους διέθεσε τις συσκευές και εγκαταστάσεις του για αυτό τον σκοπό και επιπλέον τους παρείχε εξειδικευμένο τεχνικό για οποιαδήποτε απορία και βοήθεια.
Συνδυάζοντας τα αποτελέσματα των μετρήσεων τους με τις επιστημονικές πληροφορίες που βρήκαν στο Διαδίκτυο καθώς και με τις απαιτήσεις ασφαλείας της αυστηρής Σουηδικής νομοθεσίας κατέληξαν σε συγκεκριμένα συμπεράσματα τα οποία παρουσίασαν σε εκδήλωση για το κοινό που οργάνωσε η Νευροχειρουργική Κλινική ΠαΓΝΗ και που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 11/10/09 στον χώρο του Πανεπιστημιακού Γυμναστηρίου Ηρακλείου (Βούτες).
Στην ίδια εκδήλωση έκαναν επίδειξη μιας κατασκευής τους που δραματοποιεί τις θερμικές επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και μιας που δείχνει ποιοτικά μέχρι που φτάνει αυτή η ακτινοβολία στον εγκέφαλο ενός μικρού παιδιού.
Διαπιστώθηκε ότι κατάφεραν να μεταδώσουν στους συμμαθητές τους την γνώση που απέκτησαν, κατά την διάρκεια της εργασίας τους, γεγονός που συνετέλεσε στην απόφαση αρκετών από αυτούς να υιοθετήσουν ορθολογικότερο τρόπο χρήσης των κινητών τους τηλεφώνων ( μείωση χρόνου συνομιλίας, χρήση ανοικτής ακρόασης ή ακουστικών κλπ ).
Παράλληλα μια άλλη ομάδα μαθητών ξεκίνησε, σε συνεργασία με το ΚΕΣΑΝ του Δήμου Ηρακλείου, πρωτότυπο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο :

Διαφορετικός για μια μέρα.

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, με βιωματικό τρόπο, των μαθητών απέναντι στα άτομα με αναπηρίες .
Οι μαθητές αφού έχουν ενημερωθεί για τις αιτίες “απουσίας” ατόμων με αναπηρίες στους δρόμους της πόλης μας που δεν είναι άλλες από την αδιαφορία και την έλλειψη σεβασμού στα δικαιώματα τους από μεγάλη μερίδα συμπολιτών μας θα περάσουν εθελοντικά μια ολόκληρη σχολική μέρα σαν κινητικά ανάπηροι, τυφλοί ή κωφοί.
Στο τέλος θα μοιραστούν την εμπειρία τους με πραγματικά ανάπηρα άτομα όσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και θα προτείνουν λύσεις.
Επιπλέον θα αποκτήσουν επιπλέον κάποιες βασικές δεξιότητες ( Νοηματική, Braille, Α' Βοήθειες ) προκειμένου να είναι σε θέση να επικοινωνήσουν ή και να βοηθήσουν τέτοια άτομα σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή επικίνδυνων καταστάσεων.
Τα παραπάνω προγράμματα βέβαια είναι μόνο ενδεικτικά και ασφαλώς δεν είναι τα μόνα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και σε άλλα σχολεία.
Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του Νομού μας, των οποίων η δουλειά σπάνια προβάλλεται, εργάζονται αδιάκοπα και ακούραστα διαθέτοντας αμέτρητες ώρες ακόμα και από τον προσωπικό τους χρόνο, πάνω σε πρωτότυπες ιδέες και σχέδια με όραμα μια καλύτερη ποιοτικά παιδεία για τους μαθητές τους σε πείσμα της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας που η κοινή γνώμη συχνά και αβασάνιστα τους προσάπτει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: